فروش انواع پرینترو لوازم جانبی

فروش پرینتر باکادری مجرب و بدون واسطه و همچنین پشتیبانی تعمیر وسرویس انواع پرینترها

فروش انواع پرینترو لوازم جانبی

فروش پرینتر باکادری مجرب و بدون واسطه و همچنین پشتیبانی تعمیر وسرویس انواع پرینترها

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۲۹آذر

اسکنر مسطح

اسکنر مسطح دستگاهی کاربردی و بسیار مفید الکترونیکی در شرکت ها و یا حتی خانه می باشد. اسکنر مسطح با تبدیل اسناد و تصاویر به فایل های دیجیتال، می تواند کمک بسیار زیادی در سازماندهی و همچنین برآورد نیازهای مربوطه  به شما بکند.

استفاده از این اسکنر ها روشی عالی جهت تبدیل عکس های قدیمی برای ارسال ایمیل به خانواده و دوستان و یا آپلود در شبکه های اجتماعی برای کاربران خانگی می باشد و لازم به ذکر است افراد حرفه ای و گرافیستان نیز می توانند با استفاده از یک اسکنر مسطح با کیفیت، براحتی تمام نیازهای خود را برآورده سازند.
اسکنر مسطح به طور خیلی تخصصی برای ثبت تصاویر و متن ها ساخته شده است. با این حال این امکان وجود دارد که از این اسکنر برای اسکن یک شئ نیز استفاده نمود. این کار به سادگی و با قرار دادن شئ بر روی شیشه اسکنر انجام می پذیرد. لازم به ذکر است، که تنها بخشی از تصویر که در تماس با صفحه شیشه ای قرار دارد به طور دقیق اسکن می شود و سایر بخش ها که با صفحه فاصله
دارند اندکی کدر و یا اصلا قابل مشاهده نیستند.

انجام کار با این اسکنر ها چگونه است؟

انجام عمل اسکن در اسکنر مسطح را می توان گفت مانند همان کپی گرفتن است ولی این تفاوت را دارد که در اسکن ، نتیجه کار مانند یک عکس دیجیتال است . بخش های اصلی یک اسکنر تخت شامل صفحه شیشه ای ، هد اسکن  و روکش یا کاور اسکنر می باشد .

فرآیند اسکن در یک اسکنر مسطح ، با بازکردن درب و قرار دادن آیتم مورد نیاز روی صفحه شیشه ای اغاز می شود . زمانی که در اسکنر بسته می شود ، با زدن یک دکمه دستگاه کار خود را آغاز می کند  و هد اسکنر در زیر شیشه شروع به حرکت می کند . پس از بازگشت هد در محل اولیه خود ،  نتیجه کار از اسکنر به کامپیوتر متصل فرستاده می شود . البته توجه کنید که ، برخی از اسکنرها دارای حافظه داخلی هستند که می توانند فایل اسکن شده را درون خود ذخیره کنند .

مزایا و معایب اسکنر مسطح:

می توانند ازاشکال حجیم نیز تصویر بر داری کنند

بدلیل اینکه جسم یا تصویر تحت اسکن بطور ثابت قرارگرفته و اسکن می شود، تصویر برداری از کیفیت بالایی برخوردار است .

در این اسکنرها علا وه بر تصویر برداری صفحه به صفحه می توان از قطعه ای به نام تغذ یه کننده کاغذ نیز استفاده کرد و تصا ویری که در چند صفحه هستند را بطور متوالی تصویر برداری نمود
و معایب آن بسیار گران هستند وفضای زیادی را اشغال می کنند .

قیمت این اسکنرها:

محدوده قیمت اسکنر مسطح تا سایز A3 از ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان و اسکنرهای تخت که توانایی اسکن سایزهای بیشتر را دارند قیمت های بالای ۲۰ میلیون تومان دارند. این قیمت بسته به سرعت اسکن و کیفیت سنسورها و …. تغییر می کند.

پس باید توجه کنید که ابتداً نیاز شما چیست، اگر تنها یک اسکنرخانگی می خواهید که گاها چند برگ یا چند عکس را اسکن کنید و سرعت نیز برای شما چندان مطرح نیست، خوب قاعدتا هزینه زیادی برای خرید اسکنر پیش روی شما نیست، حتی می توانید از دستگاه های چندکاره که هم پرینتر هم اسکنر هستند استفاده کنید، ولی اگر گرافیست هستید و کیفیت برای شما بسیار مهم است قاعدتا باید به سراغ اسکنری بروید که سنسور تصویربرداری آن پیشرفته تر است.

برخی از اسکنرهای تخت طوری طراحی شده اند که بدون کابل برق و تنها با یک کابل یو اس بی توانایی کار کردن دارند، پس اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از سیم های زیاد دوری می کنید این یک نکته مثبت برای انتخاب این دسته از اسکنرها است.
سرعت اسکن، دقت یا همان dpi قابل اسکن، عمق اسکن، سنسور بکاررفته در اسکنر، توانایی اسکن نگاتیو و اسلاید، سایز قابل اسکن، و نهایتا نرم افزار همراه ارائه شده (جهت بهترین استفاده از اسکنر) با درنظر گرفتن قیمت اسکنر از مواردی است که در موقع خرید اسکنر تخت باید به آن ها دقت داشته باشید

برای خرید این محصول به مهام پرینت مراجعه کنید.

  • maham print
  • ۰
  • ۰

انواع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته وسیله ای است که با آن میتوان بخش های مختلف را تحت نظارت قرار داد و به بهبود نظارت بر عملکرد و افزایش امنیت کمک کرد. اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان ساخته شد تا بتوانند به روند پرتاب موشک های V2 خود نظارت کنند. پس از آن، در ایالات متحده آمریکا دوربین مدار بسته برای جلوگیری از جرم و جنایات به صورت گسترده به کار برده شد. در ادامه مطلب به بررسی انواع دوربین مداربسته می پرداز:

به تدریج کسب و کارهایی که بیشتر در معرض سرقت قرار داشتند نیز به نصب دوربین مداربسته روی آوردند. در ابتدای امر تنوع دوربین ها از نظر نوع و شکل ظاهری، قابلیت ها و میزان ذخیره سازی  دوربین مداربسته بسیار محدود بود. اما در طول زمان و با گسترش بازار سیستم نظارت تصویری انواع مختلفی از دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته تحت شبکه برای رفع نیازهای امنیتی کاربران تولید و به بازار عرضه شد.

کاربرد دوربین مداربسته

اصلی ترین کاربرد دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری، حفظ امنیت و کنترل حوادثی می باشد که ممکن است اتفاق بیفتند. با این وجود دوربین مدار بسته باتوجه به مکانی که در آن نصب می شوند کارآیی های متفاوتی دارند. به طور مثال هدف از نصب آن در بانک برای جلوگیری از سرقت و در بخش تولیدی یک کارخانه برای نظارت بر روند اجرای کار و عملکرد کارکنان می باشد. چندین مثال از کاربرد سیستم نظارتی در ادامه ذکر شده است:

نظارت بر کنترل ترافیک در سطح کلان شهرها

حمل و نقل عمومی مثل ایستگاه های مترو و اتوبوس

استفاده در منازل

مراکز تجاری

بیمارستان ها

استادیوم های ورزشی

ارگان ها و سازمان های دولتی و یا خصوصی

سایت های صنعتی برای کنترل خطوط تولید و عملکرد کارکنان

دوربین مداربسته گردان

در انواع دوربین مداربسته میتوان به دوربین مداربسته گردان اشاره کرد که یکی از انواع دوربین مدار بسته به شمار می رود که از قابلیت تنظیم زوم و نیز کنترل مستقیم برخوردار است. به همین دلیل، از این دوربین برای اماکنی که نیاز به نظارت دقیقی وجود داشته باشد استفاده می شود.

دوربین های مداربسته گردان با نام های دیگری همچون PTZ (مخفف Pan Tilt Zoom)، دوربین های چرخشی، اسپید De، دوربین های مدار بسته روباتیک و در نهایت با نام دوربین مداربسته حبابی و سقفی نیز شناخته می شوند. عبارت PTZ به قابلیت و نحوه حرکت لنز دوربین در جهات مختلف و امکان زوم آن اشاره دارد: به این صورت که pan به گردش افقی لنز دوربین، tilt به حرکت عمودی لنز و zoom نیز به قابلیت زوم اتوماتیک و دستی این نوع دوربین ها اشاره دارد.

یک پایه که به سطح یا سقف متصل می شود و یک بدنه اصلی گنبدی شکل، اجزای اصلی تشکیل دهنده این نوع دوربین است. قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای و نیز حرکت به سمت بالا یا پایین از جمله ویژگی های اصلی دوربین های مدار بسته اسپید دام محسوب می شود. گردش های عمودی و افقی این نوع دوربین، توسط دو موتور درونی آن ممکن می شود.

با توجه به قابلیت چرخشی این نوع دوربین ها و نیز امکان کنترل دستی و خودکار آن ها، اسپید دام عملا به جای چند دوربین مدار بسته کارایی خواهد داشت. همچنین با استفاده از اتصال اینترنت و یک اپلیکیشن در تلفن همراه یا نرم افزار کامپیوتری قادر خواهید بود همه چیز را از همه جا تحت نظر و کنترل داشته باشید و می توانید به راحتی و در شرایط مختلفی مثل سفر، منزل یا محل کار خود را به دقت زیر نظر داشته باشید.

از نظر ساختار بدنه نیز این دوربین ها انواع مختلفی دارند؛ برخی دارای بدنه فلزی بوده و تا حدودی ضد ضربه هستند که به آن ها وندال پروف یا دوربین مدار بسته دام نیز گفته می شود. همچنین برای جلوگیری از نفوذ آب، گرد و غبار و حتی محافظت در مقابل ضربات عمدی و خرابکارانه به این دوربین ها، آن ها را درون محفظه های مخصوصی قرار می دهند که به آن هاوزینگ (Housing) گفته می شود. این نوع دوربین ها بیشتر در مکان های باز یا شلوغ و کلا جاهایی که احتمال صدمه دیدن آن ها وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین های مدار بسته اسپید دام معمولی که با بدنه پلاستیکی هستند نیز بیشتر در فضاهای داخلی مثل منازل، دفاتر و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند.

این دوربین ها معمولا در ارتفاع بالایی از سطح زمین نصب می شوند، به همین دلیل احتمال آسیب دیدن یا خرابکاری توسط سارقان به حداقل ممکن می رسد. همچین به دلیل شکل خاص این دوربین ها، افراد نمی توانند زاویه تصویربرداری را تشخیص دهند.

یکی از ویژگی های کاربردی این دوربین ها، قابلیت تنظیم و زمان بندی آن برای مکان های مختلف است؛ به این صورت که با تنظیم کردن مکان های مختلف به صورت زمان بندی شده، دوربین از محل های مشخص شده در زمان های مختلف به ما تصویر می دهد.

همچنین کاربر می تواند با توجه به قیمت و قابلیت دوربین، از ویژگی زوم آن نیز استفاده کند. در زوم نوع دیجیتال، تصویر به صورت مجازی زوم می شود و در نتیجه از کیفیت آن کم می شود. اما در زوم نوع اپتیکال، به دلیل قابلیت حرکت لنز، تصویر خروجی بدون افت کیفیت نمایش داده می شود.

مزایا و معایب دوربین های مدار بسته گردان

دوربین های مداربسته گردان از یک لنز تیره بهره می برند که باعث می شود در حال ضبط بودن این دوربین ها قابل تشخیص نباشد. همچنین با استفاده از قابلیت تنظیم نورِ سفید این دوربین ها، تصاویری که بسیار روشن یا بسیار تیره هستند، بهتر دیده می شوند.

دوربین های گردان همچنین در مقایسه با انواع دوربین مداربسته  از ابعاد کوچک تری برخوردارند، طراحی مناسبی دارند و حباب روی آن به عنوان محافظی برای لنز عمل می کند. قابلیت کنترل از راه دور توسط کاربر و به وسیله نرم افزار کامپیوتری یا اپلیکیشن موبایلی از دیگر ویژگی های مفید دوربین گردان می باشد. یکی دیگر از خصوصیات کلیدی این دوربین ها، هوشمند بودن آن است. به عنوان نمونه با برنامه ریزی نرم افزار هوشمند آن می توان به گونه ای عمل کرد که در صورت وارد شدن شخص یا وسیله نقلیه به مکانی خاص، دوربین شروع به فیلمبرداری یا عکسبرداری کند.

در کنار مزایای بی شمار، معایبی نیز برای این نوع از دوربین ها شناسایی شده است از جمله اینکه نسبت به دوربین های دیگر، قابلیت پیشگیری پایین تری دارد، زیرا ممکن است افرادی باشند که هنوز این نوع دوربین ها را نمی شناسند و در نتیجه، با دیدن آن متوجه وجود دوربین مداربسته در محل نمی شوند که این مساله خاصیت بازدارندگی دوربین ها را به حداقل می رساند. مورد دیگر، زاویه تصویر برداری دوربین های گردان است. این دوربین ها اکثرا بر روی سقف نصب می شوند در نتیجه تصاویر به صورت عمودی یا نیمه عمودی ثبت و ضبط می شود، از این روی ممکن است چهره افراد به صورت نیم رخ یا ناکامل ضبط شود.

دوربین مداربسته دیواری

یکی از انواع دوربین مداربسته دوربین مداربسته دیواری است این دوربین برعکس دوربین مداربسته گردان یک جا ثابت است و از یک قسمت مشخص فیلم برداری می کند که بیشتر برای ورودی ساختمان ها اتاق ها که باید از یک جای مشخص فیلم برداری میشود و ثابت است و نسبت به انواع دوربین مداربسته بزرگ تر است.و بیشتر این دوربین ها از قابی طراحی شده است که ضد آب باشد و حتما باید روی دیوار نصب شود.

دوربین مداربسته سقفی

دوربین مدار بسته سقفی یکی از انواع دوربین مدار بسته است. سقفی  و یا گنبدی نام های از این دوربین مدار بسته که در بازار ایران شناخته شده اند. این نوع دوربین ها به دلیل ظاهراشان دام یا گنبدی نام گذاری شده اند این دوربین ها به دلیل شعاع دید زیادی که دارند جزء رایج ترین دوربین های مدار بسته می باشند. به دوربین های مدار بسته دام که بدنه فلزی و ضد ضربه هستند وندال پروف می گویند.

انواع دوربین مدار بسته دام کدام است؟

دوربین مدار بسته دام نیز مانند تمام انواع دوربین مدار بسته به سه دسته دوربین های آنالوگ و دوربین های آی پی یا تحت شبکه و دوربین مدار بسته دیجیتال تقسیم شده اند که از نظر کیفیت متفاوت می باشند.

کاربردهای دوربین مدار بسته سقفی

از دوربین مدار بسته سقفی به دلیل زاویه دید بیشتر و شعاع دید کمتر نسبت به سایر انواع دوربین مدار بسته و مقاومت کم در برابر شرایط بد آب و هوایی بیشتر از آنها در محیط های که سقف دارند مانند ادرات و منازل مسکونی استفاده می شوند.

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید آیا این دوربین ها حتما بروی سقف نصب شوند؟

خیر این گونه نیست شما می توانید این دوربین ها بروی دیوار نیز نصب کنید ولی عموما بر روی سقف نصب می شوند

دید در شب دوربین های سقفی

این دوربین ها نیز مانند انواع دوربین های مداربسته در مورد دید در شب داشتن آنها به دو دسته دارای دید در شب و معمولی (بدون دید در شب) تقسیم می شود. برد دید در شب دوربین های مدار بسته دام معمولا زیاد نمی باشد و در صورت نیاز باید پروژکتور مادون قرمز در کنار دوربین نصب کنید.

 مزایای دوربین مدار بسته سقفی کدام است؟

این دوربین نسبت به سایر دوربین ها از قیمت ارزان تری برخودار می باشد این دوربین نسبت به بیشتر دوربین ها از سایز کوچکتری برخوردار است دارای محفظه (حباب ) که خود به عنوان یک محافظ برای لنز و دوربین مداربسته عمل می کند. این دوربین نسبت به بیشتر دوربین ها از زاویه دید بیشتری برخودار است

معایب دوربین مدار بسته دام کدام است؟

به دلیل داشتن لنزهای کوچک فواصل کمتری را پوشش می دهد. در صورت نصب ناقص و بدون استحکام کافی، ممکن است این دوربین ها به راحتی بر روی زمین بیفتند. ئتنظم زاویه آن ها سخت و نیاز به تجربه بالایی دارد. ئاین دوربین ها به دلیل جلب توجه کمتر نقش بازدارنده کمتری دارند.

مزایای دوربین مداربسته سقفی

دوربین مدار بسته سقفی یکی از محبوب ترین انواع دوربین مداربسته است، این محبوبیت به دلیل مزایای زیادی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

زاویه گسترده:

دوربین های دام زاویه بازی دارند و فضای گسترده تری را پوشش می دهند. بنابراین می توان با تعداد دوربین کمتر، بر یک فضای وسیع نظارت کرد. علاوه بر این برخی از ان ها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارند و می توانند همه زوایا را پوشش دهند.

عدم جلب توجه:

دوربین Dome به دلیل نصب بر روی سقف حساسیت کمتری ایجاد می کند و توجه افراد کمتری را به خود جلب می کند (مطمئناً افراد زیادی سقف را نگاه نخواهند کرد و ممکن است دوربین را با اکسس پوینت یا سیستم اطفاء حریق اشتباه بگیرند). ارتفاع زیاد نصب آن ها نیز باعث می شود که کمتر در معرض دید قرار گیرد. این مزیت باعث می شود افراد عادی معذب نشوند و همچنین نظارت پنهان بر روی افراد بهتر صورت پذیرد.

عدم تشخیص جهت:

بیشتر دوربین های دام درون محفظه های شیشه ای قرار گرفته اند و شکل گرد آن ها باعث می شود که تشخیص جهت آن ها دشوار باشد.

عدم جذب گرد و خاک:

این دوربین ها در سقف (و به صورت برعکس) نصب می شوند و امکان جذب گرد و خاک در آن ها کمتر است.

زیبایی:

دوربین های مداربسته Dome به خصوص آن هایی که دارای محفظه شیشه ای هستند زیبا و جذاب هستند و می توانند به زیبای محیط کمک کنند.

ماندگاری بیشتر:

طبق آمار این نوع دوربین کمتر در عرض خرابکاری قرار می گیرد و از دسترس افراد به دور است، به همین دلیل طول عمر بیشتری دارد و البته عدم جذب گرد و غبار نیز در این ویژگی بی تأثیر نیست.

 

معایب دوربین مداربسته سقفی

دوربین های مداربسته دام توجه کمتری را به خود جلب می کنند و بنابراین نقش بازدارنده کمتری (در پیشگیری از وقوع جرم) دارند.

دوربین های دام معمولاً از لنزهای کوچکتری استفاده می کنند و همین باعث می شود که فواصل کمتری را پوشش دهند.

نصب دوربین های دام نسبت به دوربین های بولت سخت تر است و نیاز به دقت بیشتری دارد. در صورت نصب ناقص و بدون استحکام کافی، ممکن است این دوربین ها به راحتی بر روی زمین بیفتند. ضمن این که در صورتی که قابلیت چرخش نداشته باشند، تنظم زاویه آن ها سخت تر است و نیاز به تجربه بالایی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مهام پرینت همراه باشید

  • maham print
  • ۰
  • ۰

انواع قطعات کارتریج

بیشتر کاربران  پرینتر لیزری، شناخت زیادی از انواع قطعات کارتریج و قطعات درون آن ندارند. این موضوع باعث می‌شود هنگام پرینت نگرفتن پرینتر و یا افتادن خطوط سیاه رنگ روی سند، مشکل را در پرینتر جستجو کرده و به دنبال عیب یابی دستگاه باشند. در حالیکه با آشنایی کامل با قطعات کارتریج لیزری، می‌توانند بسیاری از مشکلات این چنینی را حل کنند و جای نگرانی ای ندارد.

لازم است در  ابتدای مقاله شما را با مهم‌ترین بخش انواع قطعات کارتریج آشنا کنیم. بله درست حدس زدید تونر. بدون تونر پرینتر قادر به پرینت گرفتن حتی، یک برگه نیست. تونر، که عامل اصلی برای چاپ متون و عکس‌ها در پرینتر لیزری به شما می‌رود،  پودری فشرده شده از جنس پلی استر، رزین، اکسید آهن و پودر کربن است. البته این ساختار در هر کمپانی سازنده تونر، می‌تواند کمی تفاوت داشته باشد

آشنایی با انواع قطعات کارتریج

۱- تونر

تونر، پودری خاص با  فشردگی و غلظت زیاد است.

ترکیبات اصلی تونر شامل:

پودر کربن

پلیمرهای خاص

پلی‌استر

رزین

و اکسیدآهن است.

در مراحل چاپ، تونر بر سطح درام پخش می‌شود. تونر دارای بار الکتریسته‌ ساکن و مخالف بار درام را دارد، این پودر تنها به نقاطی می‌چسبد که دارای بار مثبت هستند و در حقیقت تصویر مورد نظر به شیوه‌ای قابل مشاهده شکل می‌گیرد.هر قدر تونر جنس مرغوب‌تری داشته باشد بهتر به درام چسبیده و کیفیت چاپ بالا می‌رود.

۲- مخزن تونر و مخزن ضایعات

بدنه کارتریج از دو قسمت تشکیل می‌شود:

که یک قسمت منبع تغذیه کننده پودر و دیگری مخزن پودر ضایعات یا سوخته است که شرکت تولید کننده بر اساس ظرفیت آن تونر می‌ریزند. به عنوان مثال: برای کارتریج ها HP مدل ۴۹A-53A 140 گرم تونر استفاده می‌شود.

۳- همزن

داخل مخزن اصلی، قطعه‌ای با نام همزن وجود دارد که باعث پخش شدن تونر بصورت یکنواخت داخل مخزن می‌شود.

۴- مگنت

میله‌ای استوانه‌ای شکل در انواع قطعات کارتریج با خاصیت آهنربایی است که در مخزن اصلی نصب می‌شود و تونر را به خود جذب می‌کند. هنگام چاپ پودر از سطح مگنت به سطح درام منتقل می‌شود.در صورت خرابی این قطعه، چاپ انجام شده بسیار کمرنگ است و یا باعث ایجاد لکه‌های سیاه روی کاغذ می‌شود.

۵- داکتر بلید

وظیفه این قطعه یکسان نگه داشتن تونر بر روی سطح مگنت است که در صورت خرابی و یا تنظیم نبودن آن، شاهد کمرنگی و یا پر رنگی چاپ و ایجاد خطوط عمودی روی چاپ می‌شوید.

۶- بلید

این قطعه در انواع قطعات کارتریج زیر درام و در مخزن ضایعات قرار دارد و وظیفه پاک کردن و تمیز کردن سطح درام هنگام چرخش را دارد.در صورت عدم کارکرد صحیح این قطعه، تونر از سطح درام پاک نمی‌شود و چاپ بصورت سیاه و کثیف انجام می‌شودو یا خطوطی از بالا تا پایین صفحه چاپ می‌شود.

۷- درام

قطعه‌ای استوانه‌ای شکل، به رنگ آبی فیروزه ای و یا سبز است که در قسمت مخزن ضایعات نصب شده و با تابش نور لیزر، باردار می‌شودو تونر را از سطح درام به خود جذب می‌کند و بعد از هربار گردش توسط بلید پاک شده و مجدد برای جذب تونر آماده می‌شود.به طور کل درام قطعه ای از آلمینیوم است که سطح آن را عناصری حساس به نور که سلنیوم یکی از آنهاست پوشیده شدهو لایه‌ای محافظ برای محافظت از آن عنصر حساس روی آن کشیده شده است.در صورت خرابی این قطعه چاپ بصورت کمرنگ انجام شده و یا در برگه چاپ شده نقطه هایی به تعداد ۴ عدد، به فواصل منظم دیده می‌شود.

۸- شاتر درام

درام کارتریج لیزری قطعه‌ای بسیار حساس است.

گاهی به علت‌های مختلف مجبور هستیم که کارتریج دستگاه را خارج کنیم؛

شاتر درام در این مواقع از درام دستگاه در مقابل ضربه محافظت می‌کند،

همچنین این قطعه وظیفه محفاظت  از درام، در مقابل نور را نیز بر عهده دارد.

هنگامی که کارتریج از دستگاه خارج می‌شود این قطعه جلو درام را می‌گیرد

و هنگامی که کارتریج وارد پرینتر می‌شود از جلوی آن کنار می‌رود.

۹- فوم رولر

قطعه‌ای استوانه‌ای شکل از جنس اسفنج است که در زیر درام قرار دارد و باعث شارژ شدن اولیه سطح درام می‌شود و در صورت خرابی، چاپ بطور کامل سیاه و یا با تکرار مواجه می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مهام پرینت مراجعه کنید.

  • maham print
  • ۰
  • ۰

لیبل پرینت چیست؟

به طور خیلی ساده این است، پرینتر مخصوصی است که  فقط جهت چاپ بارکد روی لیبل  ساخته شده است. با استفاده از این دستگاه ها میتوان لیبل پرینت دلخواه برای اجناس طراحی کرد تا مصرف کننده و فروشنده راحت تر به اطلاعات کالا دسترسی داشته آن را بیابند و سریعتر کالا را بفروشند.

این پرینتر ها بر دو نوع صنعتی و رومیزی با برند های مختلف در بازار ایران وجود دارند. نوع صنعتی آن اصولا در کارخانه ها  و تولیدی های بزرگ قرار می گیرد و نوع رو میزی آن برای مکان های کوچک تولیدی های کوچک و شرکت های کوچک قرار می گیرد. فرق این دو نوع در توان عملیاتی آن ها است این موضوع کاملا طبیعی است که نوع صنعتی گران تر از نوع رو میزی باشد.

 

لیبل پرینت

 

نکته:

لازم به ذکر است که لیبل پرینت رو میزی توان پاسخگویی به فروشگاه های بزرگ و کارخانه های بزرگ هم دارد و این ویژگی بسیار مثبت آن می باشد. این نکته را هم باید بدانید که این پرینترها جوهر استفاده نمی کنند، ماده مصرفی این پرینترها ریبون است.

ویژگی های لیبل پرینترها

لیبل پرینت انتقال حرارتی: این ویژگی فقط درچاپ لیبل ها یافت می شود.این تکنولوژی از طریق گرم کردن جوهری بر پایه موم بر پایه یک ریبون کار می کند و آن را به کاغذ منتقل می کند.در این نوع پرینتر از برچسب وینیل استفاده می شود.یکی از نکته های بسیار خاص این پرینتر موم بر پایه ضد آب است.

 

لیبل پرینت

 

لیبل پرینتر رنگی

این ویژگی هم در کنار ویژگی های دیگر در دسترس است و به عنوان مثال شما می توانید یک پرینتر لیزری رنگی، پرینتر حرارتی رنگی یا جوهرافشان رنگی داشته باشید.

لیبل پرینت لیزری هم انواع سیاه و سفید دارند و هم رنگی. پرینترهای لیزری رنگی به مراتب گرانتر از سیاه و سفید هستند، اما در بسیاری از موارد، ارزش سرمایه گذاری را دارند.

کاربرد لیبل پرینتر

لیبل پرینترهای لیزری کاربردهای مختلفی دارند. برای مثال، اگر تولیدات شما قرار است به خارج از کارخانه ارسال شوند سرعت و کیفیت برچسب های چاپی لیزری برای جعبه‎های حمل و نقل مناسب هستند.

همچنین می‎توانید از آنها برای چاپ بارکد یا کدهای QR استفاده کنید، زیرا دقت چاپ آنها بسیار بالا است. دقت بالای پرینترهای لیزری همچنین به شما اجازه چاپ برچسب های کوچکتر را می‎دهد که بدون آن امکان پذیر نخواهد بود. مانند برچسب های لوله‎های آزمایشگاهی و پزشکی.

 

لیبل پرینت

 

لیبل پرینتر RFID:

RFID ها، تراشه‎ها و آنتن های کوچکی هستند که می‎ توانند روی لیبل پرینت قرار گرفته و سپس با اطلاعات خاص برنامه ریزی شوند. این نوع پرینترها می ‎توانند به ساده سازی بسیاری از فرآیندهای مختلف کمک کند. به عنوان مثال، شما می ‎توانید یک برچسب با یک تراشه RFID چاپ کنید و آن را به هر یک از ابزارهای موجود در انبار خود متصل کنید.

وقتی کسی به این ابزار نیاز دارد، می‎تواند آن را برداشته و همراه با کارت شناسایی خود مقابل یک دستگاه کارتخوان نگه دارد. با این کار بلافاصله اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی چه ابزاری را و چه موقع برداشته وارد سیستم خواهد شد.

ویژگی های دیگر آن را میتوان نام برد:

ویژگی های دیگر آن این است که بلوتوثی است و میتوان گوشی همراه خود لپ تاپ و… را به آن متصل کرد و ویژگی دیگر آن داشتن کابل یو اس بی می باشد. این دو ویژگی بسیار عالی و کارآمد است که این دستگاه را خاص تر کرده است و کار با آن را هم آسان تر کرده است.

مهام پرینت

مهام پرینت یکی از پرسابقه ترین فروشگاه های اینترنتی لست که همه افراد با خیال راحت می توانند به آن ها اعتماد کرده و خریدهای خود را با خیال راحت انجام دهند. فروشگاه اینترنتی مهام پرینت با توضیحات کاملی که برای هر محصول و هر خرید ارائه می دهد باعث می شود که شما بهترین خرید را انجام دهید.

 

  • maham print
  • ۰
  • ۰

۰۵آذر

دستگاه پرینتر قابل حمل


تحت این عنوان دستگاه پرینتر قابل حمل متوجه اندازه کوچک و کم جرم. با تشکر از این ویژگی آن مناسب است را با شما به کار، در تعطیلات، و یا حتی یک پیاده روی، قادر به چاپ اطلاعات لازم در زمان مناسب. مدل های که در کف قرار داده شده وجود دارد، اما آنها یک نقطه ضعف قابل توجهی – عرض کوچکی از کاغذ است که تنها ۲ اینچ. اما کسانی که قادر به چاپ بر روی وجود دارد اندازه کاغذ A4. وزن دستگاه از جمله در مورد ۵۰۰-۷۰۰ گرم است و ابعاد آنها اجازه می دهد به یک کیف لپ تاپ گذاشته شود.

اتصال چاپگر به دستگاه می تواند:

  • کابل. به طور معمول مینی یا میکرو یو اس بی کابل استفاده می شود. این پرینتر قابل حمل مناسب تر برای نوت بوک می باشد.
  • بی سیم. اتصال به دستگاه از طریق بلوتوث و یا از طریق انجام مادون قرمز است. این نوع از دستگاه های چاپ قابل حمل مناسب تر برای تلفن های هوشمند و یا رایانه های قرص.

مهمترین ویژگی پرینتر:

قابل حمل عمر باتری است. بالاتر ظرفیت باتری، بیشتر به او خواهد قادر به چاپ می شود. مدل های که در باتری AA عادی کار می کنند وجود دارد.

سرعت چاپ در چاپگرهای قابل حمل پایین تر با ثابت مقایسه شده است. همچنین باید توجه داشت که مدل های که به طور خاص طراحی شده وجود دارد برای چاپ عکس از دوربین است. آنها پرینتر های عکس قابل حمل به نام. اما باید آن را در نظر داشت که این تابع باید توسط دوربین پشتیبانی می شود.

جوهر افشان و چاپ انتقال حرارتی بر تکنولوژی رنگ جامد – چنین پرینتر دو نوع هستند. مزایا و معایب هر یک از تکنولوژی همان است که از مدل های ثابت هستند. همانطور که برای بهره برداری توسط کاربران عادی که علاقه مند هستند در جزء فنی هر یک از تکنولوژی نیست، تفاوت اصلی بین آنها را در این واقعیت است که قابل حمل نهفته چاپگر لیزری است که لازم نیست از زمان به زمان به کار، به طوری که نازل خشک نشده بودند.

پرینتر قابل‌حمل چگونه کار می کند ؟

برای افرادی که نیازمند چاپگرهای قابل حمل (portable Printer) هستند این دستگاه گزینه مناسبی به شمار می‌آید. اندازه این پرینتر در حد یک کیف دستی است و انرژی مورد نیازش را از باطری تأمین می‌کند. تکنولوژی این چاپگرها معمولاً جوهرافشان و یا روش تونرهای حرارتی (ریبون) است. کیفیت پایین پرینترهای قابل حمل یکی از معایب این دستگاه‌هاست. معایب دیگر این دستگاه‌ها آن است که سرعت چاپ آنها پایین است و باید برگه ها را تک تک وارد چاپگر کنید. از ویژگی های این چاپگر وجود یک پورت infrared است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون وصل کردن چاپگر به کامپیوتر اطلاعات را انتقال دهد.

سرعت بالا و کارکرد آسان:

به دلیل باتری قدرتمند قرار گرفته در این پرینتر برای مدت طولانی می توانید از این پرینتر قابل حمل hp استفاده کنید
به جرات می توان گفت پرینتر hp Officejet 200 از هر نمونه پرینتر قابل حمل دیگری بیشترین تعداد صفحات را چاپ خواهد کرد
صفحه نمایش رنگی و لمسی با ابعاد بزرگ امکانات قابل توجهی را به شما می دهد، ضمن اینکه کار کردن با این پرینتر را برای تان بسیار آسان تر خواهد کرد

مهام پرینت

مهام پرینت یکی از پرسابقه ترین و بهترین فروشگاه های اینترنتی هستند که با توضیحاتبی کاملی که به شما ارائه می دهند باعث می شوند شما بهترین کالا را انتخاب کنید و با خیال راحت و با اعتماد از مهام پرینت خرید کنید.

  • maham print
  • ۰
  • ۰

خرید اینترنتی قطعات اسکنر

اسکنر چیست ؟

اسکنر وسیله ای است که از طریق نور تصاویر، اسنا، یادست نوشته ها را اسکن نموده و سپس آن ها را بصورت تصاویر دیجیتال در می آورد. که می توانید به خرید اینترنتی قطعات اسکنر در مهام پرینت اقدام کنید.

اسکنرها تقریبا به دستگاه های فتوکپی شباهت دارند.
در قسمت پشت اسکنر دو خروجی وجود دارد که از یک سمت از طریق رایانه به آن یک فیش متصل میشود و در سمت دیگر آن از طریق چاپگر به آن فیش وصل می شود،که رنگ این فیش خروجی آبی می باشد.

چون اسکنر یکی از کاربردی ترین دستگاه های وروی بشمار می آید، دارای تنوع زیادی است برای نمونه( اسکنر چهره،اثر انگشت،اسکنر مغز )که از مورد آخر در شاخه پزشکی بسیار کاربرد دارد.

انواع اسکنر:

(اسکنر صفحه تخت یا مسطح، اسکنر استوانه ای، اسکنر دستی، اسکنر شیت فد)
اسکنر مسطح نام دیگری دارد که به آن رومیزی می گویند و کاربرد بسیار دارد.

اسکنر شیت فد:

مثل چاپگرقابل حمل عمل می کند به این صورت که هد اسکنر در جای خود ثابت باقی می ماند ولی سند یا تصویری که باید اسکن شود حرکت می کند.

از اسکنر های استوانه ای برای مراکز بزرگ انتشاراتی استفاده می شود به دلیل حجم بالای استفاده از اسکنر دستی بجای استفاده از موتور برقی از نیروی دست انسان که به صورت هندل می باشد استفاده می شود.

جایــگاه اسکنر:

انتخاب یک اسکنر به عواملی متفاوتی نظیر: کیفیت خروجی ، سرعت و قیمت بستگی دارد.خوشبختانه اکثر اسکنرهایی که دارای قیمت متعادل و مناسبی می باشند از امکانات پیشرفته ای نظیر: دقت ۲۴۰۰ نقطه در اینچ ( dpi ) ، آداپتورهای transparency و پورت های USB 2.0 بهره می گیرند . اغلب اسکنرهایی که با کاربرد خانگی و غیرحرفه ای طراحی شده اند، دارا

ی دقت تصویری معادل ۲۴۰۰ نقطه در اینچ بوده که کاربران را قادر می سازد با کیفیت مناسب، تصاویر مورد نظرخود را اسکن نمایند. تولید کنندگان در مقابل ایجاد تغییرات در عناصر سخت افزاری استفاده شده در اسکنرها( عناصر کلیدی ) ، سعی می نمایند با ارائه امکانات جانبی، زمینه

استفاده آسان از آنان را فراهم نمایند . مثلاً شرکت HP ، با افزودن یک تغذیه کننده عکس ۴ در ۶ اینچ ، امکان اسکن سریع تصاویر را در اختیار کاربران قرار داده است . اکثر سیستم های عامل جدید ، دارای امکانات مناسب نرم افزاری به منظور حمایت و بکارگیری پتانسیل های ارائه شده توسط اسکنرها می باشند.

ویژگی های مــهم اسکنر:

از مهمترین ویژگی های مرتبط با اسکنر ، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
دقت لامپ تصویر
به منظور اسکن و استفاده از تصاویر در صفحات وب و یا چاپ تصاویر ۳در۵ و یا ۴در ۶ ، دقت ۱۰۰ نقطه در اینچ کافی خواهد بود. برای اسکن متن با استفاده از OCR (Optical character recognition) ، دقت ۳۰۰ نقطه در اینچ استاندارد بوده و کفایت خواهد کرد.در صورتی که قصد ایجاد تصاویر بزرگتر ( ۸ در ۱۰ اینچ ) و یا بزرگنمایی تصاویر کوچکتر وجود داشته باشد ، می بایست اسکنری با دقت ۱۲۰۰ یا ۲۴۰۰ نقطه در اینچ انتخاب گردد . تصاویری که دارای دقت بیشتری می باشند ، از انعطاف مناسبی در زمان ویرایش برخوردار بوده و فضای بمراتب بیشتری را در زمان ذخیره شدن بر روی هارد دیسک ، اشغال خواهند کرد. مثلاً یک تصویر ۴ در ۶ اینچ که دارای دقت ۱۲۰۰ نقطه در اینچ می باشد ، فضایی معادل ۲۵ مگابایت را اشغال خواهد کرد . بمنظور اسکن اینگونه تصاویر، زمان زیادی نیز صرف خواهد شد.

آداپتور transparency

در زمان اسکن اسلاید و یا فیلم به یک آداپتور transparency نیاز خواهد بود (یک منبع نور که در بین فیلم تابانده می شود ). آداپتورهای فوق ، می توانند به همراه اسکنر( جزء لاینفک در زمان ساخت ) و یا بعنوان یک ماژول جداگانه ارائه گردند.
تغذیه کننده اتوماتیک سند( ADF )
بمنظور اسکن متون با حجم بالا و یا تصاویری که طول آنان زیاد می باشد (بیش از سطح اسکنر) ، استفاده از یک تغذیه کننده اتوماتیک سند ، مفید خواهد بود. شرکت های HP و میکروتک ، در برخی از مدل های جدید خود از(ADF) Automatic document feeder استفاده نموده اند.

اینتــرفیس:

به موازات ارائه مادربردهایی که دارای پورت USB 2.0 می باشند ، تولید کنندگان اسکنر نیز اقدام به ارائه اسکنرهایی نموده اند که از پورت فوق بمنظور ارتباط با کامپیوتر استفاده می نمایند .( در صورت عدم وجود پورت USB 2.0 می توان از پورت USB 1.0 استفاده نمود ). در آزمایشات انجام شده بر روی برخی از اسکنرهائی که از پورت USB 2.0 جهت ارتباط با کامپیوتر استفاده می نمایند ، تفاوت سرعت مشهودی ، ملاحظه نگریده است . سرعت و قیمت که امکان استفاده از پورت های Firewire را دارا می باشند ، بمراتب بیشتر می باشد.

عــمق رنگ:

تعداد رنگ داده که اسکنر قادر به تشخیص و ذخیره سازی آنان می باشد را عمق رنگ گفته و بر حسب بیت در هر پیکسل ، اندازه گیری می گردد . با توجه به اینکه ، اسکنر معمولاً قادر به اخذ داده ایی بمرابت بیش از میزانی است که درایو آن می تواند ذخیره نماید ،یک شناسه دیگر به مشخصه عمق بیت اضافه می شود . نظیر:۴۸ بیت داخلی و یا رنگ سخت افزاری ، که مشخص کننده میزان داده ایی است که اسکنر قادر به تشخیص آنان می باشد و خارجی یا True Color که مشخص کننده میزان داده ایی است که درایو اسکنر قادر به ذخیره سازی آنان می باشد. در اکثر موارد ، استفاده از ۲۴ بیت خارجی عمق رنگ ، کفایت خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید اینترنتی قطعات اسکنر به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

 

منبع:سایت مهام پرینت

  • maham print
  • ۰
  • ۰

خرید اینترنتی پرینتر

پرینتر

پرینتر در زبان فارسی از آن با نام چاپگر یاد می‌شود یکی از تجهیزات جانبی رایانه است. احتمالاً همگی ما برای یک‌بار که شده ناچار به استفاده از این پرینتر شده‌ایم به ویژه اگر سر و کارمان با اداره‌ها و سازمان‌ها بوده و یا مشغول تحصیل و تحقیق بوده‌ایم. برخی از ما نیز به صورت تخصصی کار با این دستگاه را تجربه می‌کنیم و کاربر حرفه‌ای این حوزه هستیم. اما پرینتر چیست و خرید اینترنتی پرینتر چگونه است؟ در جایگاه یکی از لوازم جانبی کامپیوتر به کاربر کمک می‌کند تا متن یا تصویر ایجادشده در کامپیوتر را بر روی کاغذ دلخواه چاپ کند.

پرینترها در انواع و مدل‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند که عبارتند از: چاپگر ماتریس سوزنی، چاپگر لیزری، چاپگر جوهرافشان، تماسی و غیرتماسی. در اواسط دهه ۱۹۸۰ بود که پرینترهای جوهر افشان به بازار معرفی و ارائه شدند و با گذشت مدت زمانی اندک توانستند جایگاه خود را به عنوان یکی تجهیزات پرکاربرد و مفید مستحکم سازند. چاپگرها در انواع «رنگی» و «سیاه و سفید» وجود دارند. منبع تأمین رنگ در چاپگرها، بسته به نوع چاپگر، تونر یا کارتریج است. اپسون را سازنده نخستین پرینترهای جهان دانسته‌‌اند. «سیکو اپسون» که بیشتر با نام اپسون در سراسر جهان شهرت دارد، یک شرکت ‌فناوری ژاپنی و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چاپگر و اطلاعات و تجهیزات مرتبط با تصویربرداری در جهان است

پرینتر جوهرافشان

تولیدکنندگان پرینتر در حال‌حاضر با عرضه چاپگرهای پیشرفته و تکمیل فناوری مدل‌های پیشین، سعی در جلب رضایت کاربران خود دارند. برای مثال در حال حاضر «چاپگرهای جوهرافشان» با امکان اتصال به دوربین‌های دیجیتال، سبب تحولی بزرگ در زمینه چاپ تصاویر گشته‌اند‌. در صورتی که از جوهر و کاغذ مخصوص چاپ تصاویر در چنین چاپگرهایی استفاده شود، تصاویر چاپ شده دارای کیفیت بسیار بالائی خواهند بود.

پرینتر لیزری

مزیت برجسته و مهم در «چاپگرهای لیزری» تک رنگ، کیفیت بالای چاپ آن‌هاست. با توجه به امکانات موجود در این چاپگرها نظیر حافظه و سینی محل استقرار کاغذ، می توان از آن‌ها در حجم عملیات چاپ بالا، استفاده نمود. یکی از مدل‌های دیگر چاپگرهای لیزری، «چاپگرهای لیزری رنگی» هستند که می‌توان از آن‌ها جهت چاپ متن و تصاویر با کیفیت و با سرعت مناسب، استفاده نمود.

امروز بسیاری از کاربران گرایش به استفاده از چاپگرهای لیزری یافته‌اند و دلیل این امر کاهش قیمت چاپگرهای لیزری رنگی است.

نوع کارکرد پرینتر چگونه است؟

نحوه کار یک پرینتر و اینکه پرینتر چگونه کار می کند ، بر اساس ساختاری که دارد تعیین می‌گردد و عملکرد هر مدل متفاوت از دیگری است. پرینترهای متفاوتی با ساختارهای متعدد در بازار موجود هستند که از سوی کمپانی‌های گوناگون عرضه شده‌اند. صرف‌نظر از کیفیت خروجی، این دستگاه‌ها عملکرد متفاوتی دارند، از همین‌رو کاربر می‌بایست پرینتر خود را بر اساس نیاز و انتظارات خویش انتخاب و تهیه نماید. در هر حال ،پرینتر، در جایگاه یکی از لوازم جانبی کامپیوتر به کاربر کمک می‌کند تا متن یا تصویر ایجادشده در کامپیوتر را بر روی کاغذ دلخواه چاپ کند.

نوع کارکرد پرینتر جوهرافشان

از طریق پخش قطرات ریز جوهر روی یک کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آمدن تصاویر سیاه و سفید و رنگی می‌شوند. رنگ‌های اصلی در چاپگر جوهرافشان به سه رنگ قرمز و زرد تقسیم می‌گردند. یک رنگ سیاه نیز در این دستگاه وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می رود. توجه داشته باشید که شما برای چاپ حرفه‌ای یک عکس به چاپگری با شش رنگ مجزا احتیاج دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن نیز باشد. چاپگرهای جوهرافشان به طور کلی قیمت‌های معقول‌تر و مناسب‌تری دارند و برای مصارف عمومی انتخاب مناسب‌تری هستند.

پرینتر لیزری سیاه و سفید چگونه کار می کند؟ تک رنگ)

چاپگرهای لیزری تک‌رنگ همانند دستگاه فتوکپی عمل می‌کنند از همین‌رو سرعت بالاتری دارند. چاپگرهای لیزری سیاه و سفید بهترین انتخاب برای چاپ صفحات متنی در تعداد بالا هستند. به خصوص اینکه از دقت بسیار بالایی برخوردارند. از ویژگی‌های جالب استفاده از چاپگرهای لیزری تک رنگ قیمت پایین برای هر صفحه چاپ است. که در کل باعث کاهش هزینه تعویض و یا شارژ کاتریج می شود. در کل یک چاپگر لیزری بهترین انتخاب رای یک دفتر کار یا محیط اداری بزرگ است که نیاز به چاپ متن های زیاد در طول روز دارند.

پرینتر رنگی لیزری چگونه کار می کند ؟

چاپگرهای لیزری انتخابی بهینه جهت چاپ تصاویر گرافیکی و عکس هستند. تونرهای CMYK در این پرینترها جایگزین جوهر گشته‌‌اند. این چاپگرها باعث ایجاد تصاویر گرافیکی و عکس‌هایی با کیفیت فوق‌العاده می‌شوند که نیاز عکاسان و گرافیست‌های حرفه‌ای را برآورده می‌سازند. با توجه به کیفیت بالای این چاپگرها، بدیهی است که قیمت بالایی نیز داشته باشند. این چاپگرها مناسب مصارف حرفه‌ای و کاربرد زیاد است و برای محیط منزل و استفاده عمومی نیستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید اینترنتی پرینتر به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

 

  • maham print
  • ۰
  • ۰

مقایسه پرینتر جوهرافشان و لیزری

کیفیت چاپ

کیفیت چاپ به خروجی مورد نیاز شما بستگی دارد. اگر می خواهید عکس های با کیفیت و واضح چاپ کنید باید به دنبال یک پرینتر جوهرافشان مختص عکس باشید که تصاویری با رزولوشن بالا ارائه می کند. اگر نیاز به یک پرینتر قابل اعتماد برای چاپ دقیق اسناد دارید، یک پرینتر لیزری مناسب شماست. یک تصور رایج آن است که پرینترهای جوهرافشان برای چاپ تصاویر رنگی بهتر هستند و پرینترهای لیزری برای چاپ سیاه و سفید مناسب است. در ادامه به مقایسه پرینتر جوهرافشان و لیزری خواهیم پرداخت.

کیفیت چاپ

اما مدل های جدید پرینترهای لیزری رنگی موجود در بازار شرایط متفاوتی دارند. پیشرفت های فناوری پرینترها به پرینترهای لیزری رنگی اجازه می دهد تا تصاویر رنگی با کیفیتی چشمگیر چاپ کنند. اگرچه همچنان پرینترهای جوهرافشان برای چاپ عکس های رنگی با جزئیات زیاد و پر از رنگ بسیار عالی عمل می کنند، پرینترهای لیزری یک گزینه ی مطلوب برای چاپ تصاویر با کیفیت متوسط هستند. پرینترهای لیزری نسبت به جوهرافشان ها از قابلیت اطمینان بیشتر، دوام بهتر و صرفه ی اقتصادی بیشتری برخوردارند. به طور خلاصه:

پرینترهای لیزری تک رنگ: ایده آل برای متن و اسناد

پرینترهای لیزری رنگی: ایده آل برای متن، اسناد و توانایی چاپ تصاویر با کیفیت متوسط.

پرینترهای جوهرافشان مختص عکس: ایده آل برای چاپ عکس هایی با کیفیت بالا با محدوده ی رنگی زیاد و عمق تونال. بهترین مورد برای چاپ گالری عکس.

سرعت چاپ

پرینترهای لیزری با توجه به نیازهای شرکت ها سازگار شده اند. بنابراین طراحی آن ها به گونه ای است که می توانند ۱۵ تا ۱۰۰ برگه را در یک دقیقه چاپ کنند. اما پرینترهای جوهرافشان به طور میانگین تا ۱۶ برگه در دقیقه را می توانند به چاپ برسانند. از آنجا که پرینترهای لیزری سریع تر هستند، می توانند تعداد اسناد بیشتری را نسبت به پرینترهای جوهرافشان چاپ کنند. در نتیجه توان چاپ حجم بیشتری صفحه در ماه را دارند.

پرینترهای لیزری: ۱۵ تا ۱۰۰ صفحه/دقیقه
پرینترهای جوهرافشان: ۱۶ صفحه/دقیقه

سرعت چاپ

تعداد چاپ

تعداد چاپ به این موضوع اشاره می کند که پرینتر در یک مدت زمان مشخص چند صفحه می تواند چاپ کند. یک پرینتر لیزری توان کار بالایی دارد چرا که برای دفاتر کار طراحی شده است و باید میزان زیادی از استاد را در مدتی کوتاه به چاپ برساند. از طرف دیگر پرینترهای جوهرافشان برای مصارف خانگی کاربرد دارند و میزان زمانی که برای چاپ صرف می کنند بیشتر است.

موضوع بعدی حداکثر چرخه کار ماهیانه و میزان چاپ ماهیانه توصیه شده است.

حداکثر چرخه کار ماهیانه به این موضوع اشاره می کند که پرینتر تا چه اندازه می تواند چاپ کند بدون آن که به قطعات آن آسیب برسد.

میزان چاپ ماهیانه توصیه شده نیز به تعداد صفحاتی که یک پرینتر می تواند در یک ماه چاپ کند و کارایی بهینه خود را نیز حفظ کند گفته می شود.

تعداد چاپ

پرینتر و هزینه کارتریج

در نگاه اول، قیمت بالای پرینتر لیزری یک نقطه ضعف برای آن به حساب می آید. از سوی دیگر، قیمت پرینترهای جوهرافشان بسیار پایین تر است. اما این قیمت ارزان بی ضرر هم نیست. پرینترهای ارزان قیمت هزینه چاپ صفحه بالایی دارند و کارتریج های آن ها تنها توانایی چاپ چند صد برگ را دارند. با تمام شدن جوهر کارتریج باید مرتبا کارتریج ها را تعویض کرد. به این ترتیب بدون آن که متوجه شوید هزینه های زیادی را برای کارتریج صرف کرده اید که حتی ممکن است بیش از قیمت خود پرینتر باشد.

بنابراین یکی از معیارهای مهم برای خرید پرینتر به صرفه در مقایسه پرینتر جوهرافشان و لیزری، توجه به قیمت کارتریج های آن مدل است. در نتیجه شاید در ظاهر پرینترهای جوهرافشان ارزان تر باشند اما توجه به هزینه های بالای کارتریج و تمام شدن زودتر آن نسبت به پرینتر لیزری، استفاده از پرینتر لیزری صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

مزایا و معایب پرینتر جوهرافشان

مزایا

پرینترهای جوهرافشان معمولا کوچکتر و سبک تر هستند. در نتیجه مناسب استفاده در اتاق خواب و دفاتر کار خانگی هستند چرا که فضای کمی را اشغال می کنند.
ایده آل برای چاپ عکس های باکیفیت و اسناد با تصاویر زیاد هستند. پرینترهای جوهرافشان توانایی بهتری در ترکیب رنگ و ارائه تنوع رنگی نسبت به پرینترهای لیزری دارند.
قیمت پرینترهای جوهرافشان کمتر از پرینترهای لیزری است.
به زمان گرم شدن پیش از چاپ نیاز ندارند.
بر روی انواع مختلف کاغذ مانند کاغذ گلاسه، کاغذ هنری و پارچه قابلیت چاپ دارد.
با کاغذهایی با ابعاد بزرگ سازگار است.

معایب

در مقایسه پرینتر جوهرافشان و لیزری باید به آین نکته اشاره کرد که چرینتر جوهرافشان جوهر آن بسیار گران است. مخصوصا کاربرانی که بطور منظم چاپ می کنند باید دائما کارتریج های جدید بخرند چرا که کارتریج های جوهر تنها قادر به چاپ چند صد صفحه هستند.
از پرینترهای لیزری کندتر است.
حجم برگه کاغذ کمی دارد (۵۰ تا ۱۰۰ برگه). این موضوع برای کاربری که نیاز به چاپ با تعداد بالا دارد آزاردهنده است.
چرخه کار ماهیانه پایینی دارد (تعداد چاپ در ماه که به قطعات مختلف دستگاه آسیب نمی زند).

جوهرافشان

مزایا و معایب پرینتر لیزری

مزایا

اکثر پرینترهای لیزری بسیار سریع تر از پرینترهای جوهرافشان چاپ می کنند. البته این موضوع برای افرادی که گهگاه از پرینتر خود استفاده می کنند اهمیت چندانی ندارد اما افرادی که با حجم بالا اقدام به چاپ می کنند موضوع مهمی به حساب می آید.
پرینترهای لیزری، متون را واضح چاپ می کنند. در صورتی که بیشتر نیاز شما به پرینتر برای چاپ اسناد و متون است، پرینتر لیزری گزینه ی بسیار مناسبی محسوب می شود.
چرخه کار ماهیانه بالای پرینترهای لیزری به این معناست که میزان چاپ بیشتری را در ماه می توانند انجام دهند.

اگر هزینه های کل را حساب کنیم، استفاده از پرینتر لیزری نسبت به جوهرافشان با توجه به مقایسه پرینتر جوهرافشان و لیزری به صرفه تر است. پرینترهای لیزری برای چاپ اسناد مناسب اند اما برای چاپ تصاویر خیر.
تونر پرینتر لیزری به طور میانگین برای مصرف طولانی مدت هزینه ی کمتری در پی دارد. چرا که با استفاده از آن می توان تعداد صفحات بیشتری چاپ کرد و قابلیت چاپ چندین هزار صفحه را دارد. در صوتی که کارتریج های جوهر تنها تا چند صد صفحه می توانند چاپ کنند.

معایب

تصاویر گرافیکی ساده را می تواند به خوبی چاپ کند اما چاپ تصاویر باکیفیت و پیچیده یک چالش بزرگ برای پرینترهای لیزری به شمار می رود.
با اینکه پرینترهای لیزری قابل حمل در بازار وجود دارد اما عموما این دستگاه ها از پرینترهای جوهرافشان سنگین تر و بزرگ تر هستند.
پرینتر لیزری برخلاف پرینتر جوهرافشان از انواع مختلف کاغذ پشتیبانی نمی کند.
قیمت دستگاه پرینتر لیزری معمولا گران تر از پرینتر جوهرافشان است.

فروشگاه اینترنتی مهام پرینت

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید و یا مقایسه پرینتر جوهرافشان و لیزری با مهام پرینت در ارتباط باشید.

منبع:سایت مهام پرینت

  • maham print