فروش انواع پرینترو لوازم جانبی

فروش پرینتر باکادری مجرب و بدون واسطه و همچنین پشتیبانی تعمیر وسرویس انواع پرینترها

فروش انواع پرینترو لوازم جانبی

فروش پرینتر باکادری مجرب و بدون واسطه و همچنین پشتیبانی تعمیر وسرویس انواع پرینترها

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر قصد خرید پرینتر را دارید بهتر است اول انواع آن را بررسی کنید تا با تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری آشنا شوید و بتوانید پرینتری را انتخاب کنید که کارایی لازم را برای شما داشته باشد.

اگر شما قصد خرید  دارید و نمی دانید بین پرینتر جوهر افشان و لیزری کدام یک برای شما مناسب تر است باید بگوییم خواندن این مقاله می تواند به شما کمک کند چون در ادامه قصد داریم به توضیح در مورد تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری بپردازیم پس با ما همراه باشید.

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

معرفی پرینتر جوهر افشان:

برای آشنایی با تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری بهتر است اول با هریک از این پرینترها آشنا شویم، در متن زیر به معرفی دستگاه پرینتر جوهرافشان پرداخته ایم :

پرینترهای جوهر افشان یکی از نمونه های دستگاه پرینتر می باشند که در واقع امروزه بیشتر افراد از آن استفاده می کنند و می توان گفت از متداول ترین پرینتر ها می باشد ،سرعت این پرینت به نوع پوشش و وضوح اسناد بستگی دارد  و معمولا سرعت این پرینترها به طور متوسط در دقیقه 13 تا 15 رنگی می باشد .

از ویژگی بعضی‌پرینترهای جوهرافشان میتوان به :قابلیت شبکه سازی چاپگرها، حافظه کارت خوان حافظ ، صفحه lcd و… می باشد.

برای تشخیص کیفیت یک چاپگر می توان وضوح  آن را معیار قرار داد، از نظر کیفیت چاپگرهای جوهرافشان امروزه عکس هایی با کیفیت بالا چاپ می کنند.

این نوع پرینتر برای استفاده خانگی و حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرد و از مزیت های آن میتوان به قابلیت تولید چاپ عکس های واقعی و نیاز نبودن به گرم کردن و.. اشاره کرد .

البته این چاپگر دارای معایبی مثل سرعت کند چاپ، هزینه های بالا برای اجرا، چاپ های مرطوب و… می باشد.

برای آشنایی با تفاوت پرینترهای جوهر افشان و لیزری تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

پرینتر لیزری:

 تاسیس پرینتر لیزری به سال 1975 باز می گردد  که بعد از گذشت حدود 9 سال اچ پی  نیز اولین چاپگر خود را تولید کرده است که این چاپگر توانایی چاپ 8 صفحه در دقیقه را داشته است و با گذشت زمان تا حال این چاپگرها دچار تغییراتی شده اند که امروزه با قابلیت ها و امکانات بیشتر موجود می باشند.

یکی از پرینتر هایی که معمولا در اداره جات از آن استفاده می شود پرینتر لیزری می باشد و از مشخصات بارز بیشتر پرینترهای لیزری می توان به  20 عدد یا بیشتر چاپ مونوکروم به صورت سیاه و سفید اشاره کرد.

این پرینترها دارای محبوبیت بالایی هستند و در اندازه های متفاوت به بازار عرضه می شوند که شما میتوانید یکی از سایزهای آن را انتخاب‌کنید.

این دستگاه دارای دو مدل رنگی و تک رنگ می باشد که شما میتوانید با توجه به نیاز خود یکی از مدل های این دستگاه را انتخاب کنید و  این پرینتر  از نظر کاربرد نیز  به دودسته تقسیم می شود که شامل مدل تک کاره و چند کاره می باشد که از پرینتر تک کاره برای چاپ اسناد و تصاویر و از پرینتر چندکاره برای چاپ، کپی، فکس و اسکن استفاده میشود که شما در هنگام خرید باید به همه این موارد توجه کنید.

حال که توضیح مختصری در مورد این دو پرینتر داده شده است و شما آشنایی نسبی به دست آورده اید بهتر است به بررسی تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری بپردازیم.

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

بررسی تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری:

در متن زیر به بررسی تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری پرداخته ایم :

یکی از تفاوت هایی که در مورد این دو پرینتر وجود دارد این است مواد مصرفی آنها متفاوت می باشد به عنوان مثال مواد مصرفی پرینترهای جوهرافشان جوهر می باشد که باعث رطوبت کاغذ می شوند اما در دستگاه های لیزری از پودر های خاص استفاده می شود که اگر حتی کاغذها نازک هم باشند به آنها آسیبی وارد نمی شود.

اگر یکی از ملاک های شما برای خرید پرینتر سرعت بالا می باشد بهتر است دستگاه لیزری را انتخاب کنید چون در مقایسه با پرینتر جوهرافشان دارای سرعت بالاتری می باشد.

کاغذی که برای چاپ این دو دستگاه استفاده میشود نیز با هم متفاوت است به طور مثال برای دستگاه جوهرافشان از از کاغذهای ضخیم و گلاسه استفاده میشود اما در دستگاه لیزری شما برای انتخاب کاغذ دارای محدودیت هستید و نمی توانید از هر کاغذی با هر ضخامتی استفاده کنید.

اگر امکانات بیشتر برای شما اهمیت دارد بهتر است دستگاه لیزری را انتخاب کنید چون بعضی از مدل های آن چند کاره می باشند و شما نیاز به خرید چند دستگاه ندارید و میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید ،در صورتی که این امکانات را پرینترهای جوهر افشان ندارند.

پرینترهای جوهرافشان دارای حساسیت بالایی هستند و در صورت استفاده از رنگ های بی کیفیت عمر دستگاه شما کم میشود اما دستگاه های لیزری این گونه نیستند و استفاده از مواد کم کیفیت آسیبی به دستگاه وارد نمیکند.

در بالا نمونه هایی از تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری به صورت مختصر بیان شده است که شما با توجه به این تفاوت ها میتوانید یکی را انتخاب کنید.

سخن پایانی:

اگر قصد خرید دستگاه پرینتر را دارید بهتر است اول با مدل های مختلف آن آشنا شوید تا بتوانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنید .

اما اگر بین انتخاب پرینتر جوهرافشان و پرینتر لیزری مانده اید میتوانید تفاوت هایی که برای آنها در موارد بالا بیان شده است را بررسی کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شما از پرینتر جوهرافشان درآمد خوبی دارید آن را خریداری کنید وگرنه بهتر است پرینتر لیزری را تهیه کنید .

پرینترهای لیزری از نظر کیفیت و سرعت و حتی هزینه نسبت به دستگاه جوهر افشان به صرفه تر می باشند و شما نیز میتوانید با خرید دستگاه لیزری دستگاه های دیگری را نیز همراه آن داشته باشید که این باعث میشود نیازی به خرید دستگاه ها به صورت جداگانه نداشته باشید و در فضا و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

امیدواریم مطالب فوق که در مورد دستگاه های پرینتر و تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری بوده است برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

 

منبع:سایت مهام پرینت

  • maham print
  • ۰
  • ۰

دستگاه کپی

همه ما ممکن است حداقل یک بار برایمان پیش آمده باشد که بخواهیم از یک فایل ، سند و یا تصویر کپی بگیریم که برای این کار نیاز است دستگاهی باشد تا آن را انجام دهد که این کار توسط ماشین کپی یا همان دستگاه کپی انجام میشود که در عرض چند دقیقه و با سرعت بسیار عالی برای ما کار کپی را انجام میدهد.

این دستگاه ها را معمولا در کافی نت ها دیده اید چون یکی از کارهایی که آنجا انجام میشود کپی‌گرفتن است و در دهه های متوالی از این دستگاه استفاده میشود، این دستگاه انواع متفاوتی دارد که شما میتوانید برای خرید دستگاه کپی تمام مدل ها را بررسی کنید.

تاریخچه دستگاه کپی :

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دستگاه کپی از چه سالی و توسط چه کسی اختراع شده است وکلا تاریخچه این دستگاه به چه صورت میباشد ، بر اساس تحقیقاتی که وجود دارد، اولین دستگاه کپی توسط چستر کارلسون اختراع شده است او در سال 1938 با انجام آزمایش های الکتروفتوگرافی توانست اختراع خود را به نتیجه برساند.

او اولین دستگاه خود را با صفحه روی پوشیده شده به سولفور ساخته است، درست است او توانست اختراع خود را به پایان برساند اما از نظر بعضی شرکتها اختراع او زیاد کاربردی نبود و حتی  نظر آنها این بود که این اختراع بی مصرف میباشد پس نباید تولید انبوه آن انجام شود.

بعد از گذشت زمانی در سال 1944 یک موسسه باعث تحول عظیمی شد، این موسسه قبول کرد تا به کارلسون در تحقیقاتش کمک کند تا بتواند دستگاه خود را توسعه دهد  و در واقع با کمک این شرکت کارلسون توانست  مجوز بهره برداری از اختراع خود را به دست بیاورد.

 پس میتوان گفت اختراع این دستگاه به سالهای خیلی قبل و زمان گذشته باز می گردد و از آنجایی که بسیار کاربردی و مفید بوده است طی سالهای زیادی از گذشته تا حال مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه هم بسیار کار راه انداز است و افراد زیادی از ان برای کار خود استفاده میکنند، اگر شما قصد خرید دستگاه کپی را دارید خواندن تاریخچه آن خالی از لطف نیست.

خرید دستگاه کپی

انواع دستگاه کپی :

برای خرید دستگاه کپی بهتر است اول انواع آن را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید کدام یک برای کار شما مناسب تر است ، در ادامه می خواهیم به معرفی مدل های دستگاه کپی بپردازیم:

●قدیمی ترین نوع دستگاه کپی که امروزه زیاد مورد استفاده قرار نمی‌‌ گیرد و توصیه میشود اگر قصد خرید دستگاه کپی را دارید ،آن را نخرید مدل آنالوگ می باشد ،از این دستگاه تعداد زیادی موجود نمی باشد و اکثر دستگاه های موجود در حال خراب شدن هستند و در صورت خرابی یافتن قطعات آن بسیار کار دشواری می باشد.

●یکی از رایج ترین دستگاه های کپی که امروزه  موجود می باشد مدل دیجیتال آن است که یک دستگاه فوق العاده محسوب میشود این دستگاه چند کاره است و شما علاوه بر کپی می توانید برای کارهای فکس ،اسکن و پرینت از آن استفاده کنید و از نظر ظرفیت برای کاغذ این دستگاه ظرفیت بالا و خوبی دارد پس این مدل میتواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

●یکی از دستگاه های کپی که بسیار کوچک است و فضای کمی را اشغال میکند دسکتاپ می باشد که هم در مدل ساده و هم چند منظوره موجود می باشد اما نکته قابل توجه در مورد این دستگاه این می باشد که کاغذهای A3 را مدیریت نمیکند و فقط برای کاغذ های A4 طراحی شده  است.

●یکی دیگر از دستگاه های کپی که اکثر تولید کنندگان به سمت آن رفته اند دستگاه های چند منظوره می باشد که جدیدترین مدل آن به اینترنت نیز دسترسی دارد و کارهای کپی، اسکن، فکس و پرینت را انجام‌ می دهند ، یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه این می باشد که میتواند کاغذهای کپی شده را بهم متصل کند.

نکاتی در مورد خرید دستگاه کپی :

هنگام خرید دستگاه کپی باید به مواردی توجه کنید تا بتوانید یک دستگاه خوب و مناسب کار خود انتخاب کنید در ادامه چند نکته را بیان میکنیم :

یکی از مواردی که هنگام خرید دستگاه کپی باید به آن دقت کنید این است که دستگاه مورد نظر چه تعداد صفحه را میتواند تولید کند که شما براساس آن می توانید تصمیم بگیرید اندازه سینی ظرفیت چگونه و اندازه دستگاه بزرگ باشد یا کوچک!

هنگام خرید دستگاه کپی به سرعت آن حتما دقت کنید یعنی بدانید نسخه هایی که در یک دفعه توسط دستگاه کپی میشوند چه تعداد هستند چون شاید شما جز مشاغلی باشید که در روز قرار است از این دستگاه دفعات زیادی استفاده کنید.

خرید دستگاه کپی

 یکی از ویژگی هایی که شما میتوانید هنگام خرید به آن توجه کنید این است که دستگاه ساده است یا چند منظوره؟! شما با خرید دستگاه های چند منظوره علاوه بر این که فضای کمتری را اشغال می کنید از خرید چند دستگاه به صورت جداگانه نیز خودداری کرده اید که این بسیار عالی است.

گاهی اوقات قیمت زیاد نشانه کیفیت بالا نیست ممکن است یک دستگاه کپی قیمت زیادی داشته باشد اما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد پس قبل از خرید ویژگی‌های دستگاه را بررسی‌‌ کنید تا گول قیمت را نخورید.

دستگاهی که خریداری می کنید  حتما متعلق به یک شرکت پایدار و قانونی باشد تا بعد دچار مشکل نشوید و بتوانید از پشتیبانی و خدمات پس از فروش آنها نیز استفاده کنید.

سخن پایانی:

برای این که دستگاه کپی شما دچار آسیب نشود و مدت طولانی از آن بتوانید استفاده کنید بهتر است از کاغذهای باکیفیت برای ان استفاده کنید و نیز هرگز کاغذ مرطوب و کثیف را داخل آن نگذارید.

برای پاک کردن شیشه آن از یک  پارچه مرطوب و یا شیشه پاک کن استفاده کنید، شما میتوانید برای پاک کردن گرد و غباری که در نازل جوهر وجود دارد از یک برس کوچک و نرم استفاده کنید.

هنگام خرید دستگاه کپی حتما از کیفیت دستگاه مطمئن شوید تا هزینه ای که صرف خرید دستگاه میکنید هدر نرود. امیدواریم مطالب فوق که در مورد تاریخچه دستگاه کپی و انواع دستگاه و نیز خرید دستگاه کپی بوده است برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

منبع:سایت مهام پرینت

  • maham print
  • ۰
  • ۰

دیدن عکس چاپ شده ای که بر روی دیوار خانه مان قرار دارد میتواند خیلی لذت بخش باشد چون یادآور لحظات خوبی از زندگی ما بوده است علاوه بر این شخصی که خودش عکاسی میکند نیز از دیدن عکس چاپ شده ای که اثر خودش است قطعا ذوق فراوانی دارد.

برای ایجاد این لذت ها نیاز است دستگاهی باشد تا عکس های گرفته شده را چاپ کند، اسم این دستگاه ها پرینتر چاپ عکس می باشد که اگر شما قصد خرید این دستگاه را دارید میتوانید این مقاله را که در مورد پرینترهای چاپ عکس خانگی می باشد مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته و در نتیجه عکس های باکیفیت تری را چاپ کنید.

 پرینتر چاپ عکس

انواع پرینتر های چاپ عکس :

پرینترهای عکس انواع مختلفی دارند که شما باید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید در ادامه می خواهیم به معرفی نمونه هایی از آن بپردازیم:

 یکی از پرینتر هایی که برای چاپ عکس مورد استفاده قرار می گیرد مدل لیزری می باشد که اگر شما برای مقیاس های بزرگ و مصارف اداری میخواهید پرینتری را انتخاب کنید، این مدل می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد و عکس هایی چاپ شده توسط این دستگاه دارای کیفیت بالایی و به صورت حرفه ای است ، این مدل لیزر خود نیز دارای دو حالت : پرینتر لیزری تک رنگ و پرینتر لیزری رنگی می باشد که شما با توجه به کارکرد هر یک میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

ممکن است شما پرینتری را مد نظر داشته باشید که برای مصارف خانگی مناسب باشد که پیشنهاد ما به شما پرینتر جوهر افشان می باشد که کار این دستگاه به این صورت می باشد که شما تصاویر را از طریق کامپیوتر به چاپگر می دهید و دستگاه بعد از بازسازی عکس ، به وسیله پرتاب قطرات جوهر بر روی کاغذ، تصویر داده شده را چاپ می کند ، از ویژگی های این دستگاه می توان به حداکثر دقت 2400 ،قابلیت نصب فلش و… اشاره کرد.

پرینترهای دیگری مثل پرینتر سوزنی و  چاپ کارت پی وی سی نیز موجود می باشند که بعد از بررسی اطلاعات آنها می توانید دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید اما برای انتخاب پرینترهای چاپ عکس خانگی میتوانید پرینتر جوهر افشان را انتخاب کنید.نکاتی برای خرید پرینتر چاپ عکس:

برای خرید یک پرینتر چاپ عکس خوب نیاز است به بعضی نکات توجه کنید که در مطالب زیر به صورت مختصر نکاتی را برای شما توضیح داده ایم:

 شاید برای شما قابلیت چاپ مستقیم اولویت داشته باشد پس حتما دستگاهی را انتخاب کنید که دارای این اولویت باشد و نیازی به کامپیوتر یا دستگاه دیگری برای چاپ عکس نداشته باشد و به صورت مستقیم بتواند تصاویر شما را در دوربین و.. چاپ کند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید هنگام خرید به آن توجه کنید سایز پرینت است و از نظر هزینه ، هر چه سایز بزرگتر باشد هزینه نیز بیشتر است و معمولا پرینترها دارای سایز 4 در 6, 8.5 در 11 یا 13 در 19 دارند.

از نکات دیگر تعداد رنگ های جوهر است که معمولا بهترین پرینترها دارای 6 عدد رنگ می باشند و یک نکته دیگر توجه به سرعت چاپ است که بهتر است به سرعتی که در فروشگاه ها در هنگام چاپ عکس میبینید زیاد توجه نکنید چون وقتی از عکس های بی کیفیت استفاده میشود سرعت دستگاه بالاتر می رود.

یکی از موارد دیگری که هنگام خرید میتوانید در آخر به آن توجه کنید رزولوشن کافی را داشته باشد اما پرینترهای امروزی معمولا رزولوشن های کافی را دارند، میزان رزولوشن با واحد dpi یا نقطه بر اینچ نشان  داده میشود.

برای خرید پرینترهای چاپ عکس خانگی حتما به نکات بالا دقت کنید تا  دستگاه با کیفیت و مورد نظرتان را خریداری کنید.

 پرینتر چاپ عکس

معرفی پرینترهای چاپ عکس خانگی :

یکی از پرینترهای چاپ عکس خانگی ، پرینتر اچ پی مدل Envy 4520 می باشد که از ویژگی های این دستگاه میتوان به قابلیت اسکن و کپی، چاپ خودکار دورو ، اتصال به شبکه های وای فای، صفحه نمایش لمسی و… اشاره کرد ، این دستگاه از نظر کیفیت بسیار عالی است و قیمت بسیار مناسبی هم دارد و تنها مشکل آن قیمت زیاد مواد مصرفی آن می باشد، ظرفیت ماهانه این دستگاه برای چاپ 1000 برگ و حداکثر سایز کاغذ آن A4 می باشد که رزولوشن چاپ رنگی آن dpi 1200* 4800 در هر دقیقه می باشد.

یکی از پرینترهای چاپ عکس خانگی که جز دستگاه های سه کاره محسوب میشود پرینتر کانن مدل PIXMA G2400 می باشد که رزولوشن آن 4800*1200 dpi است از ویژگی های خوب و مهم آن دارا بودن قابلیت Creative park می باشد که با استفاده از آن می توانید انواع کاردستی و کارت پستال را دانلود و پرینت بگیرید و کودکان خود را سرگرم کنید، این دستگاه در هر دقیقه یک پنج صفحه رنگی را چاپ‌ می کند.

پرینتر اپسون مدل L1455 یک دستگاه 4 کاره است که رزولوشن آن dpi 4800* 1200 می باشد و توانایی چاپ 10 صفحه رنگی در یک دقیقه را دارد و از ویژگی های آن میتوان به اتصال شبکه وای فای ، قابلیت چاپ دورو، چاپ از روی کارت حافظه و فلش و… اشاره کرد ، صفحه نمایش این دستگاه 4.2 اینچی می باشد و برای کیفیت بهتر آن هدش را تمیز کنید.

توضیحات مربوط به پرینتر CANON Selphy CP1300 و پرینتر Canon SELPHY CP1200 را نیز می توانید مطالعه بفرمایید.

سخن پایانی :

برای چاپ عکس های خود باید از دستگاه های پرینتر چاپ عکس استفاده کنید که این دستگاه ها  در انواع متفاوتی  در بازار موجود هستند و شما می توانید با توجه به کارایی، یکی از آنها را انتخاب کنید اما قبل از خرید حتما به نکاتی مثل سایز صفحات، جوهر ، قابلیت چاپ مستقیم و...‌دقت کنید تا بتوانید دستگاهی مناسب و باکیفیت را انتخاب کنید.

اگر قصد شما خرید پرینترهای چاپ عکس خانگی می باشد چند نمونه برای شما در مطالب بالا بیان شده است که میتوانید ویژگی های آن ها را بررسی و دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. امیدواریم مطالب فوق  که در مورد انواع دستگاه های پرینتر چاپ عکس و پرینترهای چاپ عکس خانگی  بوده است برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

منبع:سایت مهام پرینت

 

  • maham print